måndag 2 april 2012

Nozoil. Till naglarna!

Vi vet inte hur man är friska..
Eller det verkar inte som det iaf. Jag vaknade och svalde rakblad. Kollade spegeln- knallröd!
Vilma vaknar och låter som en wiskeydrickande kolpatient. YES! :/

Vi ska förbi apoteket idag också, för att köpa nozoil. Det är hundra procent sesamolja- vilket är awesome för torra naglar som skivar sig (som mina...).
Det finns en nagelolja som är väldigt omtalad i nagelbloggsvärlden, den heter nail food från Scratch. 180 kr kostar den, för 10 milliliter. Räkna om literpriset på det ni!
Men vet ni vad den främsta verksamma ingrediensen i nail food är? JO sesamolja!
Så enligt denna bloggare (som förövrigt är en av mina VERKLIGEN inspirerande nagelbloggare och lite av en guru i mina ögon) så fungerar nozoil lika bra som nail food. ME LIKE!
Det är värt att prova iaf, speciellt för någon som mig, som har värdelöst torra naglar som vägrar att hålla ihop och må bra utan en massa ompysslande.

Så när min köra man kommer hem från jobbet ska jag tvinga ut honom på biltur med mig till apoteket ;)

1 kommentar:

  1. Varför inte bara köpa sesamolja din toss? :) Förresten så saknar jag dig så mycket nu så att jag håller på och dör. Jag behöver en kram och mys i Tullinge!

    SvaraRadera