söndag 1 april 2012

Gula naglar? jag har lösningen!

Jag hade INTE fräscha naglar efter all användning av rött och svart nagellack. De såg för täskiga ut.. MEN NU ÄR DE VITAAAAA!!! eller kanske inte helvita MEN mkt mkt mkt ljusare och missfärgningarna från de svarta och röda lacket är borta! HELT borta. Jag hade en jätteskarp kant med grå-dassig färg halvvägs ner på nageln och upp.. Men den är borta :D
Helt ärligt alltså, de blev mkt vitare av detta!
Först geggade jag på tandkräm- inte vilket tandkräm som helst utan Colgate MaxWhite ONE active och torrskrubbade med nagelborste en stund, sen skrubba ännu mer under ljummet vatten för att få bort all tandkräm från under naglarna och under nagelbanden osv..
Sen slängde jag ner naglarna i en skål med citronsaft (från en såndär flaska formad som citron) blandat med bikarbonat och en nypa bakpulver. Det bubblar utav bara fasen först men det lugnat sig. Anyway, naglarna hade jag i ungefär tio minuter i denna skål sen torkade jag bara av de på en handduk. Awesomeness! success!!
Inga missfärgningar öht! ALLT nagellacksdassighet var borta. De är fortfarande inte brutalt kritvita, men de är mycket fräschare helt ärligt.

Insåg precis att det är 1 april, men det här är faktiskt inget aprilskämt :D synd att jag inte tog före och efterbilder för då hade ni sett skillnaden!!!

Nu ska jag bara dutta på olja, creme och serum och vänta ett tag, sen lacka. Självklart har jag väntat för länge med naglarna så solen är halvvägs borta, men imorgon kanske det finns sol att ta solljus-bilder i :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar