torsdag 19 april 2012

dag 5, blå naglar

Detta var en kombi jag hade höga förhoppningar på. Och gjorde mig riktigt besviken. Dels för att glittret inte lyckades stå ut såpass bra att de riktigt syns på bilderna, dels för att pastell-lacket vägrade torka, trots snabbtorkande överlack! Det tog alldeles för lång tid för min smak, och fick mig att se lite ut som ett lik.

Anyhow,
Två lager kleancolor pastel blue
Två lager kleancolor chunky holo bluebell





Ser ni holo-effekten? eller snarare multicrome-effekt.
För jag vill inte påstå att detta är holografiskt glitter..
Det är fint, det glittrar och allt, men det är så svårt att fånga på bild!
Kanske över metallic sapphire istället?  jag vet inte..

Det är supersvårt att få fram effekterna genom kamera, det ÄR finare i verkligheten och jag älskar kombon. Hela manikyren är väldigt somrig, men kanske man bör ha mycket brunare hy för att pull it off? Kanske.

Just nu är jag förövrigt ute och övningskör med dintrafikskola.se DEN BÄSTA SKOLAN EVER!!!
Abraham är asrolig, så även de andra som jobbar där.

Men tillbaka till nagellack, vad tycker ni? Dags att lägga ner helt eller är det kul med denna nagellacks-challenge?



Må gott mina kära läsare!

1 kommentar:

  1. Det är kuuul :) Blir så glad av att kolla på dina bilder! Och längtar till du ska måla på mig! PUSS

    SvaraRadera