onsdag 18 april 2012

Dag 4. Grönt

 Inte nöjd med manikyren, men den fick sitta i näästan 12 timmar iaf!
Tre lager Kleancolor- Green with envy.
Skir jellybas som mer drog åt snorgult än grönt, men det är väl ett layering-lack så det är väl som sig ska. Men jag gillar kleancolors glitterlack i den "serien"; dvs green with envy, born to the purple och blue-eyed girl. För alla tre är lätta att få upp glittret från, till skillnad från twinkly love.

Hur som haver, detta lack är väldigt segtorkat. Men väldigt lätt att måla med. Så jag är lite kluven vad jag egentligen tycker om det.
Det är fint, men det bör ha ett underklädeslack under.
Men det är verkligen ett måste med snabbtorkande överlack, annars står man nog inte ut.

Hur kommer det sig förresten att man (jag) alltid blir akut kissnödig PRECIS efter man (jag) lackat naglarna? Gärna när man har jeans också, så man lyckas sabba sina nymålade naglar..

Nej nu ska ni få lite bilder också. Det är fint, men inte själv tror jag.. för skir bas:

Inomhus, med badrumsbelysning

I solljus, med färgförstärkning genom bildredigeringsprogram

I direkt solljus, utan någon redigering på ljuset/färgen

Så vad säger ni? hiss eller diss?
Själv gillar jag själva lacket, men inte utan något lack under..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar