måndag 26 mars 2012

Fortfarande sjuk, yey me!

Men vet ni vad då? Jag körde idag på körskola för första ggn någonsin. För att se hur många lektioner jag kan tänkas behöva och så.. Vad blev domen? undrar ni nu.
Jo jag behöver bara 4 st dubbellektioner sen ska jag köra upp!
Haha hur awesome?! jag vet att jag inte är kung på att köra eftersom mamma inte vet hur man lär ut ordentligt, men det känns ändå jäkla bra att totalt behöva 4 dubbellektioner innan han tycker jag kan köra upp! 4! Det är ju ingenting!
Så jag ska dit på fredag och ska vi boka teori och uppkörning plus att vi bokar in dessa fyra körningar strax innan uppkörningen så... waah ! jag har snart körkort ju :O Vad fan?! det känns ju jättejobbigt helt plötsligt.. gud vad läskigt att köra upp.. waaah jag har ångest innan jag ens bokat det..
Men jag ska plugga teori så fort jag får tiden över till det, och öva på det han påpekade (sluta använda kopplingen i onödan *asg*, sluta växla så mycket *ja jag vet, jag är van med gamla bilar som måste växlas lite nu och då...*, träna mer dragläge och sen accelerera bättre vid påfart på motorväg typ) . Sen bad jag honom lära mig fickparkera och backa mer.. för det vet jag redan att jag är usel på.. ooch planera körningen mer..
Men han tyckte jag förtjänade ett dussin buketter med rosor för min braiga uppmärksamhet och att jag är så duktig vid övergångsställen osv.. han tyckte min avsökning var bra och det märktes tydligt att jag hade körvana, bara inte haft lärare som sagt till om de där små detaljerna som någon som kört i 25 år inte tänker på längre.. Typ

Iallafall, jag blev SUPERGLAD att jag inte behövde typ 20 dubbellektioner eller att han inte sa "eeh.. jag tycker inte du ska försöka ta körkort ens.. det kommer inte gå.." typ :P

Han gav mig så fina komplimanger hela tiden och var ASROLIG!
Jag rekomenderar verkligen DinKörskola i Hallunda (dinkorskola.se)!!!! AWESOME PERSONAL! Så jäkla roliga och samtidigt SÅ BRA!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar