fredag 18 maj 2012

Jazz olive!

Två lager jazz olive, ett lager CG-FF. Ingen klean-up, sorry about that.

Sinnessjukt knalligt foil-lack. Det är mer lime-grönt än vad jag kan få fram på någon bild, tro mig- jag har knäppt ungefär 20 kort på detta lack och det är omöjligt att få fram rätt nyans.
Anyhow.. Det är kleancolor jazz olive. Väldigt somrigt, och vääldigt glatt.
Men som med alla foil-lack blir det tydliga penseldrag, vilket inte syns på bilden men väldigt väl "IRL". Aningens bättre med överlack, men de är där.
Att bero på överlack så gjorde överlacket att lacket blev varmare. Det är väldigt typiskt foil utan överlack, med frostigt och kall ton. Men ett lager CG-FF över så blev det mycket varmare! aj lajk!
Tänkte stämpla på en mörkblå flicka på ringfingernaglarna, men vi får se hur det blir med det. Just nu sjönk motivationen lite igen.. och jag bör eg råplugga till slutproven och göra de sista fem inlämningarna jag ej gjort än.
Dessutom är jag lite sur över att lacket gör mina händer till krabb-klor. De ser så röda ut. Antar att lacket inte passar min hudton. Men det tänker jag strunta i!

Tillbaka till lacket. Om man bortser från pensel-dragen så är formulan jättebra, inte tjock alls, snarare lite rinnig, men inte överdrivet. Dock flödar det väldigt gärna ut under nagelbanden om man inte är försiktig (vilket jag inte var...)
Snabbtorkande var det också. Inte som vissa KC, som aldrig vill torka helt trots snabbtorkande överlack. Man kan klara sig undan på ett flödigt lager, men jag körde på två tunnare lager och det blev helt opakt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar