måndag 21 maj 2012

Akut Sköldkörtelinflamation!

Orkar inte med min tur, först vill min man skiljas. Detta kläckte han för några dagar sen..
Och nu har jag tillbringat ca sex timmar totalt på vårdinstanser. En timme hos vårdcentralen- varav 55 minuter var väntan- kom in till läkaren som skickade mig raka vägen till akuten.
Blev inskickad till medicinakuten, de tog ekg, prover och klämde och kände på min svullna och sjukt onda hals. Sen blev det en jäkla massa väntande på provsvar, vilket visade förhöjda värden blabla.
Eftersom jag har så svårt att svälja och andas för at körteln ligger och trycker på strupen så fick jag kortison-behandling. 8 veckor med dessa, sen skall jag på uppföljning om sex månader. Men får jag mer problem eller det inte blir bättre måste jag in igen..
Nu har tröttheten slagit in totalt. Är så jäkla snurrig i huvudet, känns som tiden går jättekonstigt och jag är SÅ TRÖTT! Somnade i någon timme i sängen, hade tänkt vila lite och lösa korsord men däckade som en död!

Jag blev iaf glad att jag slapp ta bort nagellacket för pulsmätaren, den lyckades fixa det ändå. Däremot hade jag en puls på över 130 där ett tag.. lite spännande ;)

Jag blir så TRÖTT på att jag ska ha sån jäkla otur hela tiden :/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar