fredag 9 december 2011

Helt set med akryl..!

Jag har fått en AHA-upplevelse angående akrylen och ration mellan vätskan och pulvret. Superbra faktiskt att få öva lite :)
Popits-formarna (dual forms) är roliga men svåra! eller ja alltså att inte få små bublor i akrylen är inte lätt. Och mängden är också en balans jag inte riktigt fixar än.. men övning ger färdighet! Det är ju trots allt mitt absolut första full-set med akyl och också med dual forms soo have mercy!
Här kommer resultatet:


Tummarna har olika glitter men det syns knappt. Den högra handen har babyblått stripe-glitter och den vänstra har stripe-glitter men i disco-silver.. svårt att förklara men det är iaf mkt snyggare IRL!
Men det är JÄTTESVÅRT att fixa tunna naglar utan tippar med dessa.. jag hinner liksom inte jämna ut under nageln innan det torkar då man måste trycka på formen i 10-20 sekunder också för att förhindra släpp vid nagelbandet..

Och mitt försök till franskt på lillfingret är ju en skämt.. det var den första jag gjorde med vit och vita pulvret är knepigare än den genomskinliga och rosa.. hårdare liksom, behöver mer vätska och svårare att forma.. så sudda ut lillfingret i era huvuden :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar