torsdag 29 december 2011

Barnfunderingar..

Jag börjar mer och mer tvivla på att jag någonsin kommer vilja ha en till unge, mest för att det är så BEKVÄMT med en tös som kan göra saker själv. Vet inte om jag kommer stå ut med två år till av ett barn som inte kan göra någonting öht själv.. Det är verkligen jättejobbigt.
Och nu när Vilma lärt sig att sova på morgonen också.. Ska vi verkligen förstöra våra mornar på det viset?
Näe. det blir nog inte några fler ungar för mig.. Jag vill ju liksom bli riktigt företagssam innan, göra ordentlig karriär och klättra högt! Det kan jag inte göra med en unge vid bröstet.. Och ska jag vänta till efter jag gjort mig ett namn på affärsmarknaden- då komer jag ju vara på TOK för gammal för en till illbatting!
Näe, jag tror nog det får räcka med en unge- oavsett hur många alternativ det finns inom fertilitetsmedicin nu om dagarna..
Jag vill liksom inte bli den där trebarnsmorsan som städar eller jobbar som uska på ett äldreboende i brist på annat- och har tre dryga ungar jag aldrig har tid att uppfostra eller ge kärlek. Jag säger inte att det är något fel att vara städare eller uska.. men det är inget JAG vill jobba med- JAG vill inte ha ett sånt liv.
Och jag vet hur slitsamt sånna jobb är- hur ska man orka vara kärleksfull mot sina barn när man knappt orkar ta en dusch själv?
Näe, helt ärligt nu- jag vill få ett bra jobb och göra det jävligt bra för att sen ha tid med mig, min man och min dotter. Nu har jag möjlighet att ge henne HELA min uppmärksamhet hela tiden.
Dessutom tror jag inte mitt veka psyke skulle klara av att älska mer än jag gör, eller stå ut med denna föräldraoro till en till. Vet ni hur förstörd man blir av denna oro?
Jag oroar mig för plötslig spädbarnsdöd fortfarande- hon blir 4 år om mindre än en månad..
Jag oroar mig för ALLT som går att oroa sig för med en unge. Hela tiden. Dessutom svämmar all kärlek över så jag gråter bara jag kollar på henne när hon sover. För hon är så fin, så underbar och så MIN!
Hur ska jag klara av att ha så med två ungar? Det gåår inte!!

Nej.. ett barn blir alldeles lagom för mig..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar