tisdag 5 juni 2012

Nagelvård

Jag skrev för ett tag sedan om att jag inte är helt nöjd med burt bees cuticle cream. Att den inte gjorde det där "lilla extra" föratt hålla nagelbanden återfuktade. Men jag får nog ta tillbaka det uttalandet faktiskt.
För hur missnöjd jag än är med mina nagelband så har de nog aldrig vart så fina som de ändå är nu om dagarna. Jag tror att jag ville ha ett mirakel ur denna produkten, att den skulle ta bort överflödigt nagelband med, men det är ju faktiskt inte vad denna produkt är till för.
Burt bees cuticle cream behöver dock några veckors användande innan den kan skina med vad den kan åstakomma. Helst några gånger om dagen, men minst en smörjning per dag i alla fall.
Jag får knappt "hangnails" längre ens! Alltså sådana där flikar på sidan av naglarna som man gärna pillar på och drar loss- vilket gör sjukt jävla ont efteråt och lämnar tjusiga sår. Nagelbanden är mjuka och medgörliga också.

Men eftersom jag vill ha en produkt som tar bort nagelbanden också, typ exfolierande, så har jag ändå beställd CNDs cuticle eraser, mest för att slippa göra fler moment i nagelvården än det jag gör redan.. För depends nagelbands-remover är döden för mina redan torra händer, den ger "hangnails" på en gång hur mycket jag än smörjer efter. Dessutom tycker jag den mer torkar ut än tar bort mina nagelband om jag inte pillar bort de med "lätt" våld själv. Och så ska man väl inte behöva ha den ;) Så jag kommer använda min väldoftande burt bees cuticle cream tills den andra anländer, sen ger jag den någon vecka själv också. Sen kommer jag nog ändå använda BBs kräm ibland ändå, för den luktar sååå gooooott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar