fredag 1 juni 2012

Jag hade en vision idag..

Knalligt metallic-naglar i orange. Men när jag letade efter mitt Kleancolor lack i den färgen sprack min plan väldigt abrupt och sänkte mig totalt.
Jag tänkte från början att "Det regnar, skit tråkigt. Ett lager orange nagellack kommer muntra upp!"
Mitt nagellack är borta!
Det roliga (eller tråkiga) i detta scenario är ju att jag beställde metallic orange och metallic mango från kleancolor, och insåg när jag fick dem att de är nästan identiska.
Så det ena fick flytta upp till Gävle, där jag vet att det har det bra och lever ett gott liv, får springa runt stan och ha kul och allt det där...
Men nu är jag här, utan ett metalliclack i den färgen *sad face*
Jag har letat, och letat och letat lite mer.. Utan resultat.
Såå.. idag sitter jag och tänker på hur bra det andra lacket har det, och får skuldkänslor att jag inte tagit hand om min flaska med kärlek och omsorg, som den förtjänar..

Inga knalliga naglar för mig idag med andra ord. Funderar på catherine arleys gul-guldiga lack.. men det kändes lite mesigt när jag tänkt mig knall-naglar.. kanske det blir orange holo från kleancolor. Eller så lämnar jag den visionen helt för tillfället och börjar tänka i rosa banor.. eller pastell.. men det piggare ju inte upp lika mycket..
Jag tänkte sen glitter, men de glitterlack jag har från kleancolor är så hiiimla kladdiga och tröga och segtorkande.. Kanske ska försöka restaurera det med lite thinner..?
Ett superbra projekt sådär lagomt till att störa mitt plugg som jag vet måste göras idag.. Crap!
Inte alls motiverad för plugg en sådan regnig dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar