tisdag 5 juni 2012

Depend nr 2034 Steel blue

Jag hade tänkt måla naglarna med depends holografiska lack "jeans blue" aka nr 2032. Men tog fel.. och insåg det när jag redan hade två lager på naglarna haha. Så kan det gå!

Så efter tre lager nr 2034 och ett lager seche vite sitter jag nu och fascineras över hur holografiskt detta lack är.
Sitter inomhus, utan lampor på och ser regnbågar! det är faktiskt helt sjukt najs!


Det är än vackrare i solen, som ni ser här.. Love it! Synd bara att färgen i sig är rätt platt, alltså den är fin, babyblå/himmelsblå-aktig i skuggan, men den färgen syns väldigt dåligt så fort holot kommer fram lite.. Hade den vart starkare i färgen hade den vart än bättre tror jag. Men fortfarande otroligt fint holografiskt nagellack <3

Efter några experiment tycker jag mig ana ett samband med mer holografisk effekt om man blandar nagellacket ordentligt innan man lackar naglar med det, för att sprida pigmentet i lacket. Alltså snurra nagellacksflaskan mellan händerna :) Ett tips bara!

1 kommentar:

  1. Har också Steel Blue på nu och man kan inget annat än älska det! Ser fram emot att testa de andra elva lacken! :)

    SvaraRadera