torsdag 5 januari 2012

Åkande.. SL-bussar.. och chafförer..

Jag är så TRÖTT på dessa jädra SL-chafförer som tror att de kan ta fikapaus mitt i rusningstrafik. Hallåå, vi betalar sjuka summor för busskorten, ändå ska vi stå ute i iskyla i hundra år för att ni har ett behov av en cigg eller vad fan ni nu gör när ni vänder bussen för att köra tillbaka. Det tar INTE 25 minuter att köra från flemingsberg station upp till visättra och sedan vända tillbaka till flemingsbergstation för returresa.. JAG VET, FÖR JAG HAR ÅKT DÄR HUNDRA GÅNGER!!! Spec inte när du redan ÄR försenad! Vad gjorde du eg? bajsade i uskarna bakom visättras sporthall??? vi FRÖS SOM FAAN där uppe på viadukten, fattar du? det var inte bara jag som frös, det var en drös med barn också. Din barnplågare!

Jepp, jag blev jätteupprörd av din idioti, så du vet- bästa chafför.

Idag ska jag ge mig ut igen i busstrafiken- är jag glad för det? inte ett jäkla nå faktiskt! Men jag måste ha min studielitteratur så jag får fint stå där ute i hundra minusgrader och vänta på fina fröken busschafför som inte har vett nog att sköta sitt jobb.

11.40 är vi iaf i hallunda centrum- efter det ska jag bara köpa bok- köpa frimärken och klistra på ett paket jag ska skicka. Ett paket som innehåller förbrukad kurslitteratur. Frakten kommer bli 48 kronor. 8 frimärken alltså! Jag hoppas de har frimärken med klister och inte slicklappar.. För jag HATAR att slicka på frimärken som andra pillat på- hallå smitta liksom! Dessutom sitter de inte bra på plastpåsarna som böckerna är paketerade i..

Så det händer inte så mycket i mitt liv just nu- jag väntar mest bara på bussar- nu vet ni varför jag inte uppdaterar hela tiden ^^ det går liksom inte i kylan :P

1 kommentar:

  1. Tänk om busschaffisen blev akut bajsnödig? Typ kaffediarré? ;D /Din världens bästa Emma

    SvaraRadera