tisdag 7 februari 2012

Josefine på krigsstigen.

8.00 fick jag ett mail från csn. Där stod det: du har fått ett meddelande på csns hemsida.
Jag gick in och kollade. I meddelandet stod det: "Du har enligt botkyrka kommun inte börjat dina kurser den 9e januari 2012"..
Jag ÅKER då till botkyrka vägledningscentral i Tumba och frågar vad problemet är.
Den rara tanten berättar att det är jensen som inte aktiverat mig. Hon visade skärmen med beviset- och frågade om jag ville ha en utskrift på detta.
Jag mailar jensen från bilen- via mobilen.
Kommer hem och fick svar att mitt mail har vidarebefodrats till en David som har hand om botkyrkas elever.
David svarar 45 minuter senare. Vad han skrivit? Följande:
"Hej Josefine!

Vad jag kan se så är du upplagd på både dessa kurser hos oss på JENSEN vuxenutbildning. Om det gäller CSN så är det Botkyrka som rapporterar till dem.

Jag har mailat Botkyrka och bett dem meddela CSN om dessa kurser.

Ha en bra dag!

Med vänliga hälsningar

David ********
Projektadministratör

JENSEN vuxenutbildning
Karlbergsvägen 77
113 35  Stockholm."


Detta är alltså en FET JÄVLA LÖGN!
Det berättade jag också till David eftersom jag fått klara bevis att jag inte alls blivit aktiverad av dem.

Så mitt svar var följande (observera nu att jag fick reda på allt detta genom ett csn-meddelande, ingen har sagt något innan idag till mig om allt och jag har pluggat arslet av mig sen 9e januari. Detta gör mig mkt upprörd. Jag går dessutom på pulverdiet vilket gör mig lättretlig. Jag har också vart runt halva botkyrka för att få klarheter. Jag fick efter det en lögn serverad i nyllet på mig. JAG BLEV JÄVLIGT FÖRBANNAD! Därför är jag lite otrevlig i mitt svarsmail.) :


"Hej David.
Då har du gjort det nu då. För jag var hos botkyrka vägledningscentral klockan 13.15 idag och fick SE på deras dator att NI inte hade aktiverat mig. Hon frågade även om jag ville ha utskrift på detta, så jag vet med all säkerhet att ni inte gjort en aktivering innan 13.15 idag till botkyrka. Det är därför dem hade meddelat CSN att jag inte hade börjat mina kurser den 9e januari.
Jag hoppas detta inte kommer ställa till besvär för min utbetalning i slutet av februari, för jag har ett barn att mata också.
Det är mycket underligt att ni inte gjort något fel då..

Men jag hoppas att detta kommer lösas snarast.
Vänligen
Josefine"

Vet ni vad han svarar? att jensen inte aktiverar några elever alls?? vilket jag vet är en fet lögn det med. Blir så jävla lack. TA PÅ ER ANSVARET OM NI FELAR !!!!


Förbannad? japp

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar