onsdag 1 februari 2012

Idag? Idag!

Skulle bada och övningsköra.
Ställde klockan på halv 8, kliver upp.
Sätter igång den förladdade kaffebryggaren, klär på mig och väcker de mina..
Vi går ut till bilen, skrapar rutorna (även invändigt...)
Åker.. kommer till insvängen innan sjukhuset till höger nivet efter röda villan..? ah iaf.. fyller på vatten..
Åker till alfred nobels allé efter sjukhuset.. nivet i rondellen till höger...? fyller på vatten och slår lite på bilen...
Åker vidare till området efter rödljusen efter huddinge-viadukten på höger sida.. nivet efter busshållplatsen..? Där SPRUTAR det vatten yr expandtionskärlet hahahahahaha jättekul eftersom tommy hade haft sönder det lite och det var genom det hålet som det sprutade.. det såg ut som en kok-kaffepanna som tjöt :D medan en slang med slangklämma också sprutade vatten. Fick vänta tills allt svalnat lite.. fyllde på vatten..
Åkte till efter vänstersvängen där huvudleden följer med i svängen på vägen mot balingsnäs nivet? direkt efter svängen kan man ta till vänster.. där inne finns en sorteringsstation.. där fyllde vi på med mer vatten..
Ni börjar greppa grejen va? kylarvattnet läcker ut :D hahaha
Vi åker till andra rondellen i balingsnäs, innan 70-vägen nivet? aah där i andra rondellen tog vi höger och upp på skol-parkeringen va.. ja ni vet vart jag menar..
I alla fall.. vi hade liksom inte mer vatten nu såå.. vi ringde mamma som var och simmade och väntade på oss i vattnet hahahahahahahahaha jag veet hur irriterande var inte det då? hahaha
Jaja inge svar från henne va..
Så jag ringde världens bästa nina och frågade om de hade bogserlina.. Nej det hade dem inte, men de kom ändå..
Under den tiden vi väntade åkte de och köpte en! Hur gulligt??!!!
Medans dem köpte linan så satt mitt barn i baksätet och grät/snyftade för att hon frös/är sjuk och ömsomt skrattade åt mig..
Sen bogserade vi hem bilen.. Tommy funderade över vad som kunde va fel.. Jag sa slangklämman.. han sa att så icke var fallet..
Väl hemma lagade Niklas och Tommy slangklämman.. Vet ni vad? bilen fungerar utmärkt igen.. Hade jag rätt? JA DET HADE JAG! HAH! *dansar du-är-ägd-dansen till Tommy*

Sen? mamma kom, vi övningskörde till bauhaus och biltema- as you maybe know already.. åkte hem.. drack kaffe.. och bantningste.. JA, det sabbade suget och aptiten!
I will buy more! 30 spänn- vart säger jag inte :P De är MINA förpackningar kvar.. Smakade tyvärr som att suga på en åsnesvans dårå, men det äre värt :D

1 kommentar:

  1. Klart vi köpte en! Vi hade ju ingen ;) Och ni verkar behöva en! Hahaha! Det var en god tack-kaka iaf!

    SvaraRadera