söndag 12 februari 2012

dag 7 av pulver..

Jag är inte direkt peppad att göra något öht nu när jag pulvrar.. eller jo åka bil är kul.. o gå i affärer.. men mer än så vill jag inte.. funderar på att göra om naglarna ikväll.. valentines day- inspired?  yes I am.
Men det är därför min blogg är tom på inlägg typ..
igår gjorde jag naglar på grannen.. de blev jättefina men jag kände lite tidspress och var jättesnurrig så jag var lite slarvig med slutfilandet och de.. vilket jag ångrar idag.. men är hon alldeles för missnöjd får hon komma förbi och säga det så kan jag ordna det..

Varför pulver? för jag har haft tre kartonger här hemma i flera månader utan att ens kika åt dem. Och jag älskar eg min LCHF-livsstil. JAg älskar den totalt.. MEN det är svårt efter mina misstag hela vintern att hoppa på igen utan en "detox" eller rivstart.. och när mina ringar började sitta tajt fick jag nog. NU JÄVLAR tänkte jag.. och började på pulver.. Det går rätt bra. Inte ett enda fusk! dock är jag slarvig på att få i mig alla shakes om dagen.. och jag vet, det är jättedumt, farligt och allt det där. Men så är jag ätstörd sen många många år tillbaka också.. och sånt är svårt att jobba bort.. dessutom känns det som om jag inte skulle göra någon annan än dricka shakes om jag ska göra det 5 ggr om dagen. Och att jag är ätstörd är inget jag tänker hymla om längre.. för helt ärligt, det är få tjockisar som inte är ätstörda på ett eller annat sätt.

Jo det är visst sant, sluta ljug. Man blir inte tjockis om man inte har ett osunt/onormalt förhållande till mat. Det är sant, så sluta hymla nu.. Sen kan man va ätstörd på hundra olika sätt.. Jag tex är ätstörd på allt eller inget-viset.. Antingen äter jag- och då ÄTER jag, eller så äter jag inte.. och då äter jag inte.. Helt jävla sinnesrubbat och väldigt ohälsosamt!
Men det är mkt bättre på LCHF faktiskt.. Den enda ggn jag faktiskt varken över eller underätit på flera månader är på LCHF..

Så planen är att äta pulver i två veckor (eller tre om jag känner att det är okej), se börjar jag med frukost sen shakes resten av dagen i en vecka.. sen frukost och lunch och pulver en vecka efter det.. sen lchf rätt och slätt.. Men när jag börjar med maten blir det lchf på en gång.. inte några idiotiska tankar som "nu har jag vart såå duktig två veckor, nu kan jag faktiskt unna mig lite ships/godis/potatisgratäng/kakor" FÖR DET KAN JAG INTE! kanske när jag nått min målvikt. Då kanske jag kan unna mig något gott lite sporadiskt. Men inte fören då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar